Bloggarna höjer den intellektuella ribban, gästblogg på MinaModerataKarameller

Mary Jensen, min partikollega i Österåker uttrycker sin övertygelse utan att be om tillstånd, och därför har hennes blogg blivit den kanske mest framträdande moderatbloggen. Nu har jag fått förmånen att gästblogga på Marys MinaModerataKarameller:

Politiker som talar med en myndig stämma upplevs ofta som trovärdiga även om de påstår felaktigheter. Makthavare har i det avseendet haft en bekväm tillvaro, som dock är på väg att rämna. Numer synar bloggarna snabbt varje halvsant påstående och varje vinklad beskrivning av verkligheten. Bloggandet skiljer sig från traditionell journalistik såtillvida att det är en kombination av journalistik och aktivism[…]

Till MinaModerataKarameller

13 thoughts on “Bloggarna höjer den intellektuella ribban, gästblogg på MinaModerataKarameller

  1. Jag såg just programmet Agenda på statstelevisionen och fick intrycket att Moderaterna hade ett rätt trist möte före omrösningen av FRA-lagen. När vreden mot Alliansens svek efter omrösningen började lägga sig så kröp en känsla av förståelse för enskilda ledamöter sakta fram. Det var en känsla som förstärktes av reportaget. Dock vore intressant att fler källor bekräftade vad som sagts.

    Cirkusen och uppmärksamheten kring FRA-frågan fick mig att för några månader sedan uppmärksamma dig och frågorna kring IT, upphovsrätt och integritet som du driver. Jag hoppas att fler uppmärksammar ditt arbete före nästa val så att du med många personkryss får mer auktoritet att lyfta fler intressanta frågor och dra i nödbromsen när det behövs.

  2. Har precis sett SVTs två program ikväll om FRA-frågan…

    Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Ska jag skratta eller gråta?

    Kan det verkligen gå till så här i en demokrati, år 2008? I Sverige?

    Hur känns det idag?

  3. Det finns väl knappast några skäl kvar att rösta på (m)? Jag brukar rösta borgerligt, men nu finns det gott skäl till att RÖSTA BORT ER, alla allianspartier. Ni sviker frihetsidealen, som flera borgerliga partier brukar stå för. De har ni trampat på … med en brun stövel, en FRA-stövel?

    Ni skall röstas bort. Sådana där partiledare vill inte jag skall styra Sverige. Skillnaden från Perssons ledarstil verkar rätt obefintlig.

  4. Det finns många skäl att rösta på moderaterna tycker jag. Karl Sigfrid är ett av dem.

    Jag hoppas nu att det blir de frågor du driver som får fokus framöver Karl.

    I övrigt blir jag alltid förbannad när enskilda utsätts för tryck påd et hrä sättet. Folkpartiet var inte så granna de heller om man lyssnar på programmet.

  5. Så röd som jag är så står jag ändå skuldra mot skuldra med dej i den här frågan Karl.
    Du är en hjälte fastän du inte kunde rösta nej. Jag skickade blommor till Camilla. Du får ta emot en imagenär bukett här o nu. Tack för att du försöker kämpa för vad som är rätt / Mikke

  6. Har också sett agenda, synd att du inte stod på dig och röstade nej ändå, då hade du varit min idol… samtidigt kan jag inte döma dig då jag antagligen hade gjort samma sak själv om jag hade blivit lika hårt pressad. Jävla vuxenmobbning.

  7. All heder till dig Karl Sigfrid. Krävs stake att hålla emot på det viset.

    Svårt att begripa hur man resonerar när vuxenmobbing blir ett medel för att påvisa regeringsduglighet.

    Samtidigt blir det smått ironiskt när ett parti som moderaterna, eller är det kanske det “nya” i moderaterna, straffar ut den som vågar gå mot strömmen.

    Skall bli ett nöje att följa din politiska karriär. Stå på dig.

  8. Och nu förutsätter jag att Du inte låter dig tvångskvittas ut nästa ggn det blir aktuellt med ngn FRA-omröstning.

    Det behövs de som säger ifrån till förblindade partiledningar och partibyråkrater

  9. (m) bör röstas bort. Opinionen verkar hålla med f.n.

    … men vilket borgerligt parti tar ensidigt avstånd till FRA-lagen – och vem kan jag därmed rösta på?

Leave a Reply

