Till Etiopien

Tidigt i morgon åker jag till en konferens i Etiopien, och där stannar jag i en vecka. Om jag därifrån har tid och möjlighet att uppdatera bloggen återstår att se.

I dag noterar jag två nyheter av betydelse. Den ena är någon dag gammal och handlar om EOCP, som kanske blir ytterligare en förkortning att hålla reda på. EOCP är ett tilltänkt EU-organ som ska göra insatser mot kopiering av upphovsrättsskyddat material.

Den andra nyheten är internettrafikens halvering på två dagar. Den kommer, som jag tidigare påpekat, sannolikt att öka igen, men ur ett ekonomiskt perspektiv är det olyckligt att den svenska IT-infrastrukturen står outnyttjad. Om detta skriver Bahnhofs vd Jon Karlung på Newsmill.

4 thoughts on “Till Etiopien

  1. Nu när FRA-kompromissen visade sig vara bluff (som många varnade för från början) kommer du nu följa med Camilla Lindberg och rösta för riv-upp-gör-om-gör-rätt-motionen?

  2. Karl Sigfrid är så feg sedan han fick en liten utskällning av Reinfelt att han aldrig kommer rösta för något som regeringen inte vill ha. Räkna inte med honom.

Leave a Reply

