Provvalet för moderaterna i Stockholms län klart

Nu har de moderata medlemmarna i Stockholms län röstat om hur riksdagslistan ska se ut inför valet 2010. Jag hamnade på plats 11. För att sätta det i perspektiv hamnade jag på plats 11 även i provvalet för fyra år sedan. Just nu har moderaterna i Stockholms län 17 riksdagsmandat.

Sammanfattningsvis var det alltså ett ett ganska odramatiskt resultat för min del.

Nu fortsätter processen, och den 6 februari nästa år beslutar en nomineringsstämma hur den slutgiltiga valsedeln ska se ut.

Så här ser det fullständiga provvalsresultatet ut.

4 thoughts on “Provvalet för moderaterna i Stockholms län klart

  1. Att en av Sveriges mest kända bloggare (Mary med karamellerna) kom bland de sista i provvalet är notabelt.

    Tydligare kan det inte sägas, partipensionärerna som är partiets bas lever kvar i mitten av 1900-talet.

  2. Vad gulliga ni är som stöttar mig. Dock tror jag att de som röstat i provvalen inte är samma personer som finns på internet och vet vem jag är. Ännu är inte internet en stor arena på det sättet. Det har nog mer gällt att redan ha en plattform och att synas i traditonell media.

Leave a Reply

