Personvalskampanj: Fler kryss än Bodström

Jag kandiderar till riksdagen i Stockholms län, och det gör även Thomas Bodström. Min kanidatur i valet 2010 blir på så sätt en folkomröstning.

Genom att be Stockholmarna att ge mig fler kryss än Bodström får var och en möjligheten att skicka en tydlig signal till riksdagen. Medbogarna kan sätta ett kryss för Thomas Bodström och därmed Bodströmsamhället, eller så kan de välja mig och därmed den enskildes frihet och integritet. En sådan signal är viktig inför nästa mandatperiod. Oavsett vem som vinner regeringsmakten tvingas troligen riksdagen att ta ställning till bland annat det hårt kritiserade handelsamarbetet ACTA som hotar medborgliga fri- och rättigheter.

14 thoughts on “Personvalskampanj: Fler kryss än Bodström

  1. Med tanke på hur du vek ner dig totalt i FRA-frågan så är din trovärdighet i frågan “enskild frihet och integritet” totalt noll. Zero. Att du inte vill eller kan förstå det kommer antagligen visa sig i hur många kryss du får. Sorry.

  2. Karl, vi är många som gillar dig och tror att du är genuin, men hur röstar du när det verkligen gäller?

    I vår tids viktigaste medborgarrättsliga fråga om statens rätta att via FRA masskonfiskera oskyldiga medborgares privatkorrespondens vek du dig. Visst, under trackasserier ifrån M-ledningen, men faktum kvarstår, de som hade röstat på dig fick en batong i nacken av den linje som du mer eller mindre frivilligt nu står bakom.

    Hur vet jag att du kommer rösta nej till den datalagrings proposition som den moderatledda regeringen kommer att lägga fram vid en eventuell valseger?

    Oavsett hur du tycker ifrågor, om du väljer att vara lojal mot ett parti som helt ogenerat vägrar medborgarna deras mest grundläggande rättigheter som brevhemligheten och som förespråkar att våra barn ska kissa i platsmuggar i skolan, hur kan en röst på dig ett rationellt val för en liberal väljare?

  3. Sorry Karl.

    Du, liksom Thomas Bodström, kandiderar för ett parti som har noll trovärdighet i dessa frågor.
    Jag själv kandiderar för Piratpartiet om folk vill ha både en person och ett parti som står för integritet.

  4. Vi får börja i tid med frågorna i fortsättningen Karl. Nu har du mer vana och vet hur en slipsten ska dras. Du har också stöd.

    Grejen är att frågan aldrig skulle kommit upp på bordet och det är inte ditt fel att den gjorde det. De som klandrar hade förmodligen inte själva kunnat stå emot den press du utsattes för. Tror att det är svårt att förstå sådant.

    Vi ses

  5. “De som klandrar hade förmodligen inte själva kunnat stå emot den press du utsattes för. Tror att det är svårt att förstå sådant. ”

    Jag klandrar honom, och ja, jag hade lätt stått ut med pressen.
    Ett rum fyllt av människor som pressar mig att rösta på ett specifikt sätt hade inte varit ett problem, så länge jag hade kunnat se mina barn i ögonen och sagt att Sverige är ett bra land att växa upp i efter röstningen.

  6. Givet i min kommentar är ju naturligtvis att jag inte ser politik som ett självändamål, om karl ser det som en karriär så … well.

    • Kan helt e4rligt se4ga att intervjun ke4ndes inte je4ttebra dirket. Tre4ffades i typ 5 minuter, hon fre5gade mig egentligen ingenting alls, bere4ttade lite om jobbet och sa att hon mest ville fe5 ett ansikte och ett intryck av de intresserade och ringer och ger besked pe5 me5ndag. Ke4ndes lite konstigt faktiskt, men vi fe5r ve4l se

  7. Bra Karl. Du har en trovärdighet i integritetsfrågor som ligger långt över Thomas Bodströms.

    Det är tufft ibland, men det är bara att jobba på. Det är jag övertygad om att du gör.

  8. @Staffan Strömbäck

    Alla har “en trovärdighet i integritetsfrågor som ligger långt över Thomas Bodströms.”

    Den karlen ligger ta mig tusan en bit under den absoluta nollpunkten i integritetssammanhang.

  9. Så här skrev jag på Facebook idag:

    “Jag tänker ge mina kryss i riksdagsvalet till @KarlSigfrid. Han har chans att komma in, det har inte jag på min 50:e plats. Så alla som tänkt kryssa mig i Stockholms Län sätt det på Karl i stället. Vi brinner för samma frågor.”

  10. Av dina 14 senaste inlägg är detta det mest kommenterade. Det är tråkigt att du inte bemöter något av den kritik som framkommer här.

    Jag vill gärna rösta på dig, men då måste du först göra klart var din lojalitet landar om du måste välja mellan partiet och dina väljare.

  11. Bodströmsamhället som begrepp måste vara en av moderaternas största PR-framgångar genom tiderna.

    Jag menar, M driver under tung partipiska och med totalt förakt för väljarna igenom både FRA och IPRED samtidigt som de lyckas lägga skulden för det på Bodström.

    Fascinerande.

    Vad gäller din inställning i frågan, Karl Sigfrid, så sitter jag här med listan över hur riksdagsledamöterna röstade framför mig. Av någon konstig anledning ser jag inget ‘Nej’ vid sidan om ditt namn.

    Hur kommer det sig, Karl Sigfrid?

Leave a Reply

